Shadowrun

Szerepjáték 2060 -ban


A Föld szinte végtelenül változatos fajtájú élőlények otthona. Még a megpróbáltató késõhuszadik és a korai huszonegyedik században is fedeztek fel új fajokat, miközben mások kihaltak. Az Ébredés folyamán nem a Homo Sapiens volt az egyetlen faj, amin végigment a Megmagyarázhatatlan Genetikai Kifejeződés (MGK). Szerte a világon az állatokon is megmutatkozotta mágia visszatérte, egyesek különös utódokat hoztak világra, mások pedig átváltoztaka mítoszok és legendák lényeivé. Griffek, hárpiák, pokolkutyák, sőt sárkányoknépesítik be ahuszonegyedik század világát.

A mesék különböző lényeinek robbanásszerű megjelenése néhány új tudományágat is szült, melyeket gyakran egy gyűjtőnéven, „para-természettudományoknak” neveznek. A paratudósok aKr. u. 2000. után azonosított lényekre specializálódnak, és sokan tovább szakosodnak, úgy mintparabiológia, paraszociológia (különösen a metahumánok és más, hivatalosan értelmes lényneknyilvánított faj esetében), és para-természettudományi biotechnika. Néhány kutató pedig az ősikövületeket tanulmányozza, ősi paralények után kutatva.

Úgy tűnik, hogy a legtöbb paralény az alap DNS-ének speciális megjelenési formája erősen mágikus környezetben. Ezen fajoknál az egyik generáció utódai már paralények, de ők maguk nem változnak át. Bizonyos idő múlva, a hagyományos állatok eltűnnek, teljesen átadva helyüketa paralényeknek.

Bizonyos esetekben, a természetes fajok egésze vagy egy része csak akkor megy át az átváltozáson,ha az emelkedő mágia-szint elér egy adott küszöböt. Ha az egész állatfaj nem változik átegyszerre, a természetes fajok is megmaradnak (mint az ember esetében is), de akkor is előfordulhat,hogy a természetes fajok paralényeket hoznak világra.

Olykor az is előfordulhat, hogy egy adott faj látszólag normális egyede is elkezd paranormális tulajdonságokat vagy képességeket mutatni, mikor eléri a serdülőkort.Néhány faj továbbra is természetes utódokat hoz világra, ezek aztán a serdülőkort elérve mennekát az MGK változásokon. Az ilyen egyedek többsége vérengző és vadállatiasviselkedést mutataz átváltozások hatására.


HOGYAN HASZNÁLD EZT A KÖNYVET

Ez a könyv igyekszik egy átfogó listát nyújtani az eddig megjelent Shadowrun termékekben előforduló lényekrõl, a paralények rövid leírását és játékbeli statisztikáit is beleértve. Továbbá ebben a részben találhatod a szabályokat ahhoz, hogy kalandodat paralényekkel színesítsd, valamint a lények teljes képesség listáját, és azok leírásait.

A paralények izgalmas részei lehetnek bármelyik kalandnak,szolgálhatnak őrállatokként, vagy összefuthatnak velük a vadászaid bármely városi vagy vidéki területen. Akutatási létesítmények szükségletei és a kísérletezések(illegális vagy legális) szülte csempésztevékenységnekköszönhetően bármelyik paralény bárhol feltűnhet a világon.

Bár kissé erőltetettnek tűnhet, ha az árnyvadászokra egy wyrd sáska támad Seattle belvárosában, de ez egy logikus kiindulópontja lehet egy kalandnak, ahol a sáskagazdatesttel kísérletező rovarszellemek csempésztevékenységét leplezhetik le a játékosok.

Miután a Játékmester kiválasztja a paralényt a kampánya vagy kalandja számára, át kell tekintenie annak képességeit,és végiggondolnia, hogy a lény hogyan használná azokat különböző helyzetekben. Tartsd észben,hogy a játékosokkal ellentétben a paralények képességeikkel születtek, így képesek azokat teljes hatékonysággal, akár halálosan is használni, ha szükséges, különösen egy élet-halál harcban. Ezután a játékmesternek egy "támadásitervet" kell készítenie a lény számára, átnéznie a paralényre vonatkozó harci szabályokat, majd megbizonyosodnia a megfelelő karma- és kockatartalékokról (5.oldal). Ezek után csak hagyjuk az eseményeket maguktólkialakulni!

KETTŐS TERMÉSZETŰ LÉNYEK

A legtöbb paralény képes irányítani és használni a manát, hogy működtessék vele különböző képességeiket. Némely teremtmény annyira ráhangolódott a manan folyására, hogy az asztrálsík állandóan nyitva áll előttük; egyszerre léteznek a fizikai és az asztrális síkon. Ezek a paralények képesek érzékelni és kölcsönhatásba lépni az asztrálsíkkal, ugyanúgy, mint ahogy a karakterek használják asztrális érzékelésüket (lásd Asztrális Érzékelés, SR3170. oldal).

A mágikus karakterekkel ellentétben, a kettős természetű  lények állandóan érzékelik az asztrálsíkot. Ezek a paralények természetes állapota, hogy folyamatosan érzékelik a fizikai- és az asztrálsíkot is egyszerre, nem tudják "kikapcsolni" az asztrális érzékelésüket. Ez azt jelenti, hogy a kettős természetű lények bármikor bármelyik síkon képesek cselekedni. Ez azt is jelenti, hogy rájuk is bármikor lehet hatni mind a fizikai, mind az asztrálsíkról. Az állandó asztrális érzékelésük miatt, ezek a lények nem szenvedik el a +2 célszám módosítót, ha nem-mágikus cselekedetet akarnak végezni asztrális érzékelés közben.

A mágikus szakértelmekkel rendelkező kettős természetű lények asztrális projekcióra is képesek. El tudják különíteni asztrális lényegüket a fizikai testüktől, ugyanúgy, mint a teljes értékű varázshasználók. Ilyenkor a lény fizikai teste kómaszerű állapotba zuhan, asztrális formája viszont szabadon mozoghat az asztrális térben. Az asztrális formájuk Tulajdonság-értékei a mentális Tulajdonságaikon alapulnak, mint az asztrálisan projektáló karakterek esetében.

A kettős természetű lények különböző képességei egyszerre képesek hatni fizikai és asztrális célpontra egyaránt, a varázslatokhoz hasonlóan (lásd Varázslatok Célzása, SR3 181. oldal). Csak a mana alapú képességek, melyek inkább az elmére vagy a lélekre hatnak, mintsem a fizikai testre, képesek hatni az asztrális formákra.

SZELLEMEK

Némely paralény kizárólag az asztrálsíkon él és nem rendelkezik fizikai testtel. Ezeket a lényeket gyűjtőnevükön szellemeknek nevezzük. Némely szellem rendelkezik azzal a képességgel (még ha nem is szívesen használja), hogy egy fizikai testet alkosson magának a fizikai világban, Materializációs képessége segítségével (12. oldal).

Az asztrális formában cselekvő szellemet asztrálisan projektáló karakterként kell kezelni. Az anyagi formában lévő szellem kettős természetű lénynek számít (lásd feljebb).A szellemekről és az asztrálsíkkal való kölcsönhatásukról több információért lásd az SR3 Mágia fejezetének 184. oldalát.

PARALÉNYEK HARCI SZABÁLYAI

A karakterek többnyire veszélyes, vagy harci helyzetben futhatnak össze paralényekkel, legtöbbször céges őrállatok formájában. Akár harcra-képzettek, akár csak a területüket és kicsinyeiket akarják védelmezni, az árnyvadászokra támadó paralényekre is az alapkönyv normál harci szabályai vonatkoznak (lásd SR3 100-129. oldal), kivéve az alábbiakat.

KEZDEMÉNYEZÉS

Minden paralény leírása tartalmazza a teremtmény Kezdeményezését. Egyéb lények Kezdeményezési értékének kiszámítása a hagyományos szabályok szerint történik.

Ahhoz, hogy megkapd egy lény Kezdeményezés Értékét, dobj a leírásában megfelelő számú hatoldalú dobókockával, majd add hozzá a lény Reakcióját.

A kettős természetű lények asztrális harcban is az alap Kezdeményezésüket használják.

Az asztrálisan projektáló lények 20-at adnak hozzá a Kezdeményezési Értékükhöz.

TEVÉKENYSÉGEK

Az értelmes lények ugyanolyan cselekedeteket végezhetnek,mint a játékos karakterek, feltéve persze, ha fizikailag vagy paranormális módon képesek rá. Esetenként a játékmesternek kell döntenie a lény képességeiről a leírás alapján. A paralények a szokásos szabályok szerint végzik a Sérülési Ellenpróbát is.

PARALÉNYEK KOCKATARTALÉKAI

A játékos és nem játékos karakterekhez hasonlóan aparalények is rendelkeznek kockatartalékokkal. Képességeiksegítésére azonban csak a Karma Tartalékukat használhatják.

Harci Tartalék

A paralények is használhatják harci próbáik segítésére a Harci Tartalék kockáikat. A Tartalék kiszámítása a szokásos szabályok szerint történik. Gyorsaság + Intelligencia + Akaraterő osztva 2-vel (lefelé kerekítve). A kétféle Intelligencia értékkel rendelkező lények a jobb oldali értéket használják (amit az Észlelés próbák során használnak) Harci Tartalékuk kiszámításához. Az összes, Harci Tartalék felhasználására vonatkozó szabály érvényes a paralényekre is (lásd A Kockatartalékok Használata, SR3 104. oldal). A paralények a Reakciójuknak megfelelő számú Tartalék kockát használhatnak fel támadásaik segítésére. A kettős természetû lények asztrális harcban is a Harci Tartalék kockáikat használják (az alap fizikai Tulajdonságaik szerint számolva), kivéve, ha asztrális projekciót folytatnak (lásd Asztrális Harci Tartalék, lejjebb).

Asztrális Harci Tartalék

Asztrálisan projektáló lények használhatják Asztrális Harci Tartalékukat. Ezen Tartalék kockák a normál szabályok szerint használhatóak fel, csakúgy, mint az asztrálisan projektáló játékos karakterek esetében (lásd Asztrális Harc Próbák, SR3 174. oldal), kiszámítása is a szokásos szabályok szerint történik. Intelligencia + Karizma + Akaraterő osztva 2-vel (lefelé kerekítve).

Varázslat Tartalék

Varázslás szakértelemmel rendelkező paralények Varázslat Tartalékot is használhatnak. Intelligencia + Akaraterő + Esszencia osztva 3-mal (lefelé kerekítve). A Varázslat Tartalékra a szokásos szabályok vonatkoznak (lásd SR3 178. oldal).

Karma Tartalék

Minden paralény rendelkezik Karma Tartalékkal, ami az általános szerencséjét tükrözi. A Játékmester dönti el, mennyi Karma Tartaléka van, aszerint, hogy a lény menynyire kell veszélyes legyen a játékosokra. A paralények ugyanúgy használhatják Karma Tartalékukat, mint a karakterek (lásd SR3 246. oldal). A lények Karma Tartalékának kiszámításához használhatod az alapkönyv Karma Tartalék és Nem Játékos Karakterek (SR3 248. oldal) fejezetét is.

KIBERVEREK PARALÉNYEK SZÁMÁRA

A paralények is felszerelhetők kiberverekkel, leginkább egyedileg számukra tervezett testi kiberverekkel. A kiberver beültetéséhez szükséges operációk gyakran megőrjítik a lényeket, vérengzővé és nehezen kontrollálhatóvá téve őket. A kiberverekkel módosított lények ugyanannyi eséllyel támadhatják meg gondozóikat, minteredeti célpontjaikat. Mikor egy ilyen állat elszabadul, dobj 1D6-tal. Ha az eredmény egyenlő, vagy nagyobb, mint a lény Esszenciája, a gazdái ellen fordul.

Ezen kitörések ellen tervezett speciális feji kiberverek csökkentik a lény Intelligenciáját, Észlelését, és Esszenciáját. Minden irányító beültetés 1-gyel csökkenti a lény Esszenciáját, viszont 2-vel csökkenti a D6 próba eredményét, amikor az elszabadult állat viselkedését kell meghatározni. Minden beültetés a lény mentális Tulajdonságait is csökkenti 1-gyel.

A FELÉBREDT LÉNYEK KÉPESSÉGEI

A paralények különféle mágikus képességgel rendelkezhetnek, ráadásul többségüknek több is van. Gyakorlatilag minden paralény rendelkezik valamilyen egyedi támadási formával. Ha a lény elsősorban fizikai támadására támaszkodik harc közben, a leírásánál megtalálod a szükséges statisztikákat. Ha viszont a lény rendelkezik valamilyen egyedi támadási formával, amely az otthonszellem fájdalmas, de leginkább idegesítő serpenyővel való csapkodásától a viharszellem megrázó villámcsapásáig terjedhet, ezt a leírás szövegében és a statisztikában megtalálod.

Az alábbi képességekre vonatkozó játéktechnikai szabályok csupán irányelvként vannak a Játékmester számára. A játékosok valójában soha nem lehetnek biztosak a paralény ellenfelük képességeiben; mindig fennáll az esély, hogy egy képesség lényről lényre kissé másként működik (a bizonytalanság egy csodálatos dramatikai eszköz). Mivel az elementálokat és természeti szellemeket játékos karakterek is idézhetik, képességeik kissé részletesebben szerepelnek, és lehetőleg maradjanak minél konzisztensebbek.

Megjegyzendő, hogy ha egy lény használni akarja valamelyik képességét egy célponton, mindkettejüknek ugyanabban az „állapotban" kell lennie, fizikai- vagy asztrális formában. Pusztán asztrális formák nem képesek hatni pusztán fizikai célpontokra, és fordítva. Egy asztrális forma és egy kettős természetű lény azonban képes kapcsolatba lépni egymással (kizárólag mana alapú képességeik által), mint ahogy a fizikai és kettős természetű lények is (fizikai és mana alapú képességeik által egyaránt). Minden képesség leírása tartalmazza a következő információkat: a képesség nevét, típusát, használatához szükséges tevékenység-típust és a képesség időtartamát és hatótávolságát.

Típus: A képességek a varázslatokhoz hasonlóan lehetnek mana (M) vagy fizikai (F) alapúak. A mana képességek az elmére, érzelmekre, életerőre, szellemre hatnak, valamint az asztrális célpontokra, ha a lény képes az asztrális érzékelésre (például egy kettős természetű lény). A fizikai képességek kizárólag az anyagi síkon fejtik ki hatásukat. Nem lehet fizikai testtel nem rendelkező lények ellen vagy által használni (például az asztrális formában tartózkodó szellemek képtelenek rá). A lénynek előbb materializálódnia kell, hogy fizikai képességét használni tudja, vagy hogy őt magát meg lehessen célozni egy hasonló képességgel.

Tevékenység: A képességek használata összetett, egyszerű vagy szabad tevékenységet igényel, kivéve az automatikusnak tekintett képességeket. Az automatikus képességek mindig működnek, erőfeszítés vagy figyelem nélkül is. Bizonyos képességek használata a karakterek mágiahasználatánál leírtakhoz hasonlóan kizárólagos tevékenységnek minősül. Ezek a képességek nagy erőfeszítést vagy odafigyelést igényelnek, és másik képesség használata vagy fenntartása közben nem lehet őket alkalmazni. A lénynek először félbe kell szakítania a másik képesség használatát (lásd Kizárólagos Tevékenységek, SR3 160. oldal).

Hatótáv: A képességek hatótávolsága lehet látótávolság, érintés vagy személyes (ilyenkor a képesség csak a lényre hat). A célzás hasonlóképpen működik, mint a varázslatoknál (lásd Varázslatok Célzása, SR3 181. oldal). A természeti szellemek képességei kizárólag a szellem birtokán működnek (lásd Birtokok, SR3 184. oldal). A lények képességei általában csak egyetlen személyre vagy tárgyra hatnak tevékenységenként, kivéve, ha a leírásban másként szerepel.

Időtartam: A képesség hatóidejét mutatja meg (azonnali, fenntartott, permanens, folyamatos vagy speciális). Az állandó hatású (automatikus) képességek időtartamát nevezzük folyamatosnak, mivel szünet nélkül működnek.

Az azonnali képességek még a működésbe lépésük pillanatában meg is szűnnek, bár a hatásuk rendszerint jóval tovább megmarad (például sebződés, stb.).

A fenntartott képességeket a lény erőfeszítés nélkül képes folyamatosan működésben tartani. Mivel ezek belső tulajdonságok, fenntartásuk közben nem szenvednek el semmiféle kimerülést vagy negatív célszám módosítót. Még akkor sem szakad meg a képesség fenntartása, ha közben megsebesülnek. A fenntartáshoz nem szükséges rálátni a célpontra, bár ha egy természeti szellem célpontja elhagyja a szellem birtokát, akkor kikerül a hatás alól. Így egy szellem képes elrejteni egy furgonnyi árnyvadászt, majd a következő tevékenységével megzavarni a céges biztonsági osztagot, anélkül hogy meg kéne szüntetnie az elrejtést. A lények az Esszencia értékükkel megegyező számú képességet tarthatnak fent egy időben.

A permanens képességeket egy bizonyos ideig fent kell tartani, hogy hatásuk állandóvá váljon. Erről részletesebben a képességek leírásánál olvashatsz. Bizonyos képességek időtartamánál a „speciális" feliratot találod, ami azt jelenti, hogy az időtartam más tényezőktől függ.




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 3
Heti: 12
Havi: 11
Össz.: 6 808

Látogatottság növelés
Oldal: CRITTERS
Shadowrun - © 2008 - 2024 - shadowrun.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »